De afgelopen weken rolt Google geleidelijk de nieuwe zoekpagina lay-out uit. Het werd voor het eerst ontdekt door Dan Barker (@danbarker). De nieuwe lay-out kwam als eerst naar Europa en wordt nu langzamerhand ook in de VS geïntroduceerd.

Links de nieuwe layout en rechts de oude.
Wat mij als eerste opvalt zijn de titels die niet meer onderstreept zijn. Dit is voor het eerst sinds het begin van Google dat een dergelijke aanpassing is doorgevoerd. Verder hebben de titels ook een grotere lettertype gekregen. Ook is te zien dat de gesponsorde links geen gele achtergrond meer hebben maar worden aangeduid door middel van een klein gele button genaamd Ad.

Gesponsorde links zien er nu zo uit.
Gevolgen van Google’s nieuwe lay-out
Doordat het lettertype en grote veranderd is heeft dit als gevolg dat titels niet meer volledig zichtbaar zijn. Als ik nu Revealit in Google opzoek dan zie ik dat de titel wordt afgekapt bij online marketing … dit terwijl de titel eerder volledig weergegeven werd.

Zo ziet de nieuwe titel in Google eruit!
Je moet dus opnieuw rekening houden met de lengte van je titel. Wanneer je de call-to-action aan het eind van je titel hebt geplaatst dan kan deze nu wel eens wegvallen.
Jouw mening
Ik ben erg benieuwd of jij de nieuwe lay-out van Google beter vindt worden. Deel je mening door een reactie op dit artikel hieronder achter te laten.