Als bedrijf wil je niet achter blijven in de wereld van Social Media. Misschien Twitter je al voor jouw bedrijf misschien nog niet. Zomaar in het wilde weg Twitteren heeft weinig zin. Begin met branding en bouw aan een image. Hieronder geef ik 7 tips weg om jezelf als bedrijf goed neer te zetten op Twitter.

1. Creëer waarde

Hecht waarde aan je tweets. Zomaar een bericht over wat je vandaag gaat doen zal door je volgers niet erg gewaardeerd worden. Link naar waardevolle websites over informatie waar je volgers wat aan hebben.

2. Praat niet alleen over jezelf

Praat niet teveel over jezelf maar tweet ook over andere zaken zoals; branche nieuws en markt ontwikkelingen.

3. Ga niet spammen!

Twitter regelmatig maar niet te vaak. Onderzocht door, Hubspot (Announcing the June 2009 State of the Twittersphere Report), blijkt dat gemiddeld 22 tweets per dag je de meeste volgers oplevert. Als bedrijf kan je het beste tijdens kantoor uren Twitteren, dan zullen je zakelijk volgers het meest actief zijn.

4. Begin een poll of actie

Hou een actie of geef wat weg! Om bijvoorbeeld meer volgers te krijgen kan je een RT actie houden of een prijsvraag organiseren waarbij je iets van toegevoegde waarde weg geeft aan een van je volgers.

5. Reageer altijd op vragen

Wees klantvriendelijk. Reageer altijd op een melding (@gebruikersnaam) of een Direct Message (DM). Bouw hiermee aan een hoogwaardige lange termijn vraag en antwoord relatie met je volgers.

6. Koester je trouwe volgers

Weet wie je trouwe volgers zijn en beloon ze van tijd tot tijd door ze persoonlijk te benaderen via een tweet. Hoe kom je erachter wie je trouwste volgers zijn? Plaats zo nu en dan een vraag. Je trouwe volgers zullen hierop zeker reageren.

7. Volg terug

Breid je Twitter netwerk uit door nieuwe volgers te vinden maar ook door je eigen volgers terug te volgen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen op Twitter. Het delen van je mening hieronder wordt zeker gewaardeerd of deel dit artikel via de sociale buttons hieronder.

Over de auteur

Joshua Valentin is schrijver op deze blog. Als webdesigner en Wordpress expert helpt hij ondernemers met het creëren van hun online identiteit. Zijn voornaamste dienstverlening is het ontwerpen en bouwen van WordPress websites die in alle opzichten aan de wensen van zowel de klant als de bezoekers voldoen. Online conversie en omzet vergroten met je website is key! Wil jij ook weten wat hij voor je kan betekenen? Neem dan gerust een keertje contact met hem op of connect via LinkedIn.